Share Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
#1PisanieBłędy, literówki, pomyłki   Błędy, literówki, pomyłki EmptyCzw Lip 13, 2017 12:57 pm


avatar
Roarn
Nowy gracz
Nowy przybysz
Join date : 12/07/2017
Liczba postów : 5
Będę dzielił wszystko co znalazłem na poszczególne tematy. Umieszczę cytat, oznaczę błąd i zaproponuję zmianę.

Zacząłem od Mechaniki, ale jeśli mam zająć się czymś wcześniej to daj znać.

https://kronikilarnwick.forumpolish.com/t11-statystyki

Crystal Empire napisał:
Statystki

Błąd w tytule postu.

Crystal Empire napisał:
Magiczny Atak odpowiada za rzucanie czarów

Brak myślnika, który występuje w pozostałych opisach. Od razu zwrócę uwagę, że myślnik otacza sie spacjami.

Crystal Empire napisał:
Status

Może zamiast "statusu" nazwijmy tę statystykę "stan". Zmiana czysto kosmetyczna, według mnie słowo "stan" jest zwyczajnie lepsze, w tym kontekście.

Crystal Empire napisał:
Oparzony/podpalony-zabiera 10% z życia postaci np. 255 PŻ x 10%=26 czyli postać co turę traci 26 punktów życia. Jak punkty życia zejdą poniżej 10% z PŻ postaci np. w przypadku PŻ o wartości 255, to stan utraty przytomności zacznie się przy PŻ o wartości 20-zaokrąglamy, jeśli wychodzą liczby po przecinku.

Pozwolę sobie zredagować ten opis:
"Podpalony - podczas trwania tego statusu/stanu postać co turę otrzymuje obrażenia równe 10% swoich maksymalnych PŻ. Jeśli podczas trwania tego statusu/stanu PŻ postaci spadną poniżej 10% maksymalnych PŻ, postać otrzymuje stan nieprzytomny (dodałbym do tematu ten stan - przyp.).
Przykład: Roarn posiadający 255 PŻ i status/stan Podpalony co turę traci 26 PŻ (255 x 10% = 26). Straci on przytomność, gdy podczas trwania tego statusu/stanu jego PŻ spadną poniżej 26.

UWAGA! Liczby niecałkowite zaokrąglamy w górę lub w dół zgodnie z zasadami matematycznymi.
UWAGA! Utrata przytomności nie oznacza, że status/stan Podpalony znika. Nieprzytomna postać wciąż otrzymuje co turę obrażenia."

To teraz wytłumaczę się ze zmian, które wprowadziłem:
Nazwa stanu - oparzony i podpalony nie wydają się równoznaczne. Być może należy wprowadzić nowy stan dla oparzonego, by wytłumaczyć następstwa igrania z ogniem.
Może źle coś zrozumiałem, ale tam chyba odnośnie utraty nieprzytomności matma się nie zgadzała.
Myślę, że warto wprowadzić stan "nieprzytomny", niby każdy wie co to oznacza, ale myślę, że warto opisać to mechanicznie by nikt się nie czepiał.
Myślę, że przejrzyściej jest gdy przykład jest oddzielony od właściwego opisy. Imię Roarn w nim użyte, to zwykły brak pomysłu na inne imię, ale myślę, że można wymyślić takiego manekina, który służyłby za przykład w wyjaśnieniach.
Uwagi zapisałem tak by nie było luk, które ktoś by chciał wykorzystać.

Crystal Empire napisał:
Skołowany-postać jest skołowana, świat wiruje jej dookoła, jest pod wpływem konfuzji. O zakończeniu stanu skołowany decyduje MG, nie może jednak trwać tylko jedną turę, ani trwać dłużej niż pięć tur.

Proponuję podkreślenie nazw statusów/stanów, gdy tylko występują w opisach.
To zdanie bym zredagował na: "Stan ten może trwać od 1 do 5 tur, w zależności od okoliczności, ostateczną decyzję podejmuje MG".

Crystal Empire napisał:
Zatruty-obniża wszystkie statystyki o połowę, celność ciosów oraz rzucanie czarów spada do 50%.

Oprócz tego, że za dużo zostało podkreślone to niekonieczne podoba mi się efekt tego statusu/stanu. Zrobiłbym tutaj coś z otrzymywaniem obrażeń i połączył to z innymi stanami. Coś w stylu: "postać otrzymuje obrażenia równe 5% swoich maksymalnych PŻ, a im dłużej pozostaje pod wpływem trucizny, tym gorzej się czuje. Z czasem obrażenia zwiększają do 10%, oraz zostaje nałożony stan osłabiony."
Zostawiłbym właśnie obniżanie statystyk i stworzył do tego stan "osłabiony".

Crystal Empire napisał:
Zamrożony-postać nie może się ruszać, zabiera 15% życia co turę np. 255 PŻ x 15%=38,25, postać traci 38,25 punktów życia co turę
Ten opis zlał się z poprzednim, no i zaokrąglajmy do pełnych liczb, czyli powinno być 38. Znów też proponuję oddzielić przykład od właściwego opisu.

Crystal Empire napisał:
(forma Bestii +60 ptk do każdej aktualnej statystyki)
Poprawny skrót to "pkt".

Na koniec przypomnę o spacjach otaczających myślniki. Chcę zapytać również jak bardzo chcemy zagłębiać się w mechanikę, liczba stanów tu opisanych jest dość skromna, nie wiem również czy dotychczasowa mechanika była testowana i się sprawdza. W tym momencie Beta Testy walk itd. to jedyny sposób by stwierdzić czy mamy balans.

Dziękuję za uwagę. Kolejne błędy w kolejnych postach.

EDIT. Coś się dzieje z cytatami. Zostawię je na ten moment by był dowód, że coś jest nie tak, później usunę.
#2PisanieRe: Błędy, literówki, pomyłki   Błędy, literówki, pomyłki EmptyPią Lip 14, 2017 12:40 am


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 529
Dzięki za poprawki.

Co do mechaniki ma ona głównie służyć do kontroli pojedynków, używania zaawansowanych czarów itd.

To moja pierwsza w życiu mechanika i wiem, że będzie dużo do poprawy.

Były otwarte beta testy, ale cóż...nie wypaliły, niestety.
#3PisanieRe: Błędy, literówki, pomyłki   Błędy, literówki, pomyłki EmptySob Lip 29, 2017 10:23 am


avatar
Roarn
Nowy gracz
Nowy przybysz
Join date : 12/07/2017
Liczba postów : 5
https://kronikilarnwick.forumpolish.com/t75-realia-i-fabula

Cytat :
Wystarczyło tylko otworzyć nie tylko oczy, ale i umysł.

Powtórzenie, usunięcie pierwszego „tylko” winno wystarczyć.

Cytat :
Mijały kolejne lata, a naukowcy dalej mamili wszystkim oczy tłumacząc to tylko efektem cieplarnianym przemieszanym ze znikającą warstwą ozonową.

Istnieje frazeologizm „mydlić komuś oczy”, który myślę warto tu zastosować. „Mamić oczy” jakoś mi nie brzmi.

Niepotrzebne „tylko”.

Cytat :
Zerwany ze snu przedwcześnie, nienawiścią i chęcią zniszczenia pałał.

Cytat :
Tym bardziej, że Marcus dostał pod opiekę Todoke Masamune pod opiekę. Chłopak pojawił się w mieście i potrzebował opieki.

Powtórzenie.

Cytat :
Przynajmniej tak uważała pani burmistrz.Jest za dużo obowiązków w mieście.


Brak spacji.

https://kronikilarnwick.forumpolish.com/t322-czym-jest-crystal-empire

Cytat :
Za taką ignorancję spotkała najsurowsza kara z możliwych, czyli śmierć.


„Spotkała ich”.

Cytat :
 I tak istnieje wampirów, wilkołaków czy wróżek przestało być tylko bajką dla dzieci, tak samo jak istnienie magii.

„Istnienie”.

https://kronikilarnwick.forumpolish.com/t74-slownik-pojec

Cytat :
Lodowca Cisza

"Lodowcowa"?

Cytat :
Osoba odpowiedzialna za kreowanie świata, organizacji oraz narracji w grze fabularnej.

"Organizację oraz narrację"?

Cytat :
Nie oznacza to jednak, że nie można mieć bliskich interakcji z postacią.

"interakcji z taką postacią"?
#4PisanieRe: Błędy, literówki, pomyłki   Błędy, literówki, pomyłki EmptySob Lip 29, 2017 6:16 pm


avatar
Roarn
Nowy gracz
Nowy przybysz
Join date : 12/07/2017
Liczba postów : 5
Cytat :
Lustro miało spełniać zadanie pomocy, sugestii jednak w przez stulecia nabrało znaczenie wyroczni.

Przywędrowało niepotrzebne "w".

Cytat :
Może od dawna być martwa, bądź też nie narodzić.

"się jeszcze nie narodzić"?

Cytat :
Mniejsze ogólnodostępne

Potrzebny jest myślnik lub słowo "są".

Cytat :
Zastosowanie:Zwykły komunikator.

Brak spacji po dwukropku.

Cytat :
Choć nazwa jest myląca przedmiotem jest woda.

Brak tutaj interpunkcji bądź zaimka.
"Choć nazwa może być myląca, przedmiotem, który nazywają Oazą Spokoju, jest woda."

Cytat :
W zależności od producenta i wydawnictwa, takie informacje się ukażą.

Zmieniłbym na: "Informacje, które się ukażą zależą od producenta i wydawnictwa."

Cytat :
Tekst może się zmieniać w zależności od producenta, są tygodniki, codzienniki i miesięczniki.

Powtórzenie informacji. Usunąłbym pierwszą część zdania, a zostawił "Istnieją tygodniki, codzienniki i miesięczniki."

Cytat :
Wygląda jak książka z tą różnicą, że w środku poza wydawnictwem nic nie jest napisane.

Interpunkcja. Powinno być: "[...]że w środku, poza wydawnictwem, nic nie jest napisane."

Cytat :
Pisząc długie wypowiedzi w takim dzienniku pojawi się ona w bliźniaczym.

"pojawią się one"

Cytat :
Są to jednak kolczyki na uszy.

Informacja niepotrzebna, chyba że chodzi o podkreślenie, czym jest ten przedmiot. W takim wypadku: "Są to jednak wciąż kolczyki na uszy."

Cytat :
Podnożny Bagaż

Podnóżny?

Cytat :
Wydają też śmieszne jęki udręki jak mają za zadanie nosić coś ciężkiego.

"gdy"

Cytat :
Pełni samą rolę co bagaż z tą różnicą, że właściciel nie musi go nosić.

"tę"

Cytat :
Bagaż idzie za nim sam, często pojękując czy uradzając o inne przedmioty.

Nie do końca wiem o co chodzi w tej części zdania, ale wydaje mi się, że czasownik "uradzać" w tym znaczeniu nie pasuje.

Cytat :
Częściej spotkać go w kopalniach, bo jest niepalny.

"spotkać go można w kopalniach"?

Cytat :
Należy być ostrożnym, bo przechodząc pod ulicę możemy wpaść pod wóz i być staranowanym przez konie.

"przez"

Cytat :
Do środka pudełka wkłada się magiczne wkłady a następnie zamyka.

Może by uniknąć powtórzenia: "W pudełku umieszcza się magiczne wkłady[...]"

Cytat :
[...]jeśli nie chcemy spotkać wielkiej żmii, przedmiot zrozumie to jako pragnienie jest spotkania, więc akurat doprowadzi nas do niej.

"jej"

Cytat :
Wygląd:Może posiadać różny kolor[...]

Brak spacji

Cytat :
Połyskuje się w słońcu.

Niepotrzebne "się".

Cytat :
Najbardziej spotykane w restauracjach.

"Najczęściej"

Cytat :
Nie jest jednak wykonane z papieru a z materiału.

"wykonany"
Przecinek, przed "a".

Ciąg dalszy nastąpi...
#5PisanieRe: Błędy, literówki, pomyłki   Błędy, literówki, pomyłki EmptySob Lip 29, 2017 7:54 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 529
Wiesz co, nie wiem czy nie bedzie łatwiej jak po prostu będziesz wrzucac przeredagowany tekst, bo zanim ja o wszystko znajdę xD
#6PisanieRe: Błędy, literówki, pomyłki   Błędy, literówki, pomyłki EmptyWto Sie 01, 2017 3:36 pm


avatar
Roarn
Nowy gracz
Nowy przybysz
Join date : 12/07/2017
Liczba postów : 5
https://kronikilarnwick.forumpolish.com/t75-realia-i-fabula

Cytat :
Początek


”Wszystko zaczęło się od jednego płatka śniegu, który przyniósł ze sobą największy kataklizm z jakim mieszkańcy Ziemi i innych planet musieli się zmierzyć.”


Gdyby mieszkańcy Ziemi byli bardziej otwarci na przekazy Starożytnych możliwe, że nie doszłoby do Wielkiego Kataklizmu. Wszystko zaczęło się od ostrzeżenia Majów na rok 2012 dnia 21 grudnia. Wiele razy powtarzano, by znaków na niebie wypatrywać. Tylko nieliczni usłuchali. Złote koła jawiące się tego dnia na niebie mógł ujrzeć każdy. Bez wyjątków. Od najmłodszych po najstarszych, chorych czy zdrowych, krótko czy długowiecznych. Wystarczyło otworzyć nie tylko oczy, ale i umysł. Od tego czasu wszystko uległo zmianie. Mieszkańcy Ziemi zaczęli coraz wyraźniej odczuwać anomalie wywołane dziwnym zjawiskiem. Pory roku przestały być znanymi porami roku. Dzień szybko zamieniał się w noc, zaś noc w dzień. Z każdym rokiem skoki temperatury były tak drastyczne, że wielu mieszkańców zaczęło chorować. Anomalie dosięgły każdego. Nawet długowiecznych, którzy w ukryciu przetrwali tysiące lat. Mijały kolejne lata, a naukowcy dalej mydlili wszystkim oczy tłumacząc to efektem cieplarnianym przemieszanym z zanikającą warstwą ozonową. Mimo wszystko, technologia poszła zdecydowanie naprzód, niestety zapomniano o najważniejszej rzeczy napędzającej każdy świat - magii. Przestano nawet wierzyć, że Bóg, Szatan i inne Bóstwa istnieją. Nigdy nie raczyli pokazać swego oblicza komukolwiek, więc wymazano ich z pamięci. Zdawać by się mogło, że zapomniano o anomalii, która miała miejsce sześćdziesiąt lat temu. Jednakże to czego nie widać na pierwszy rzut oka, jest najbardziej niebezpieczne.

W tym czasie Świat Bogów, kawałek po kawałku, zaczynał ulegać zniszczeniu. Równowaga między żywiołami została zachwiana. Wszystko to przez chciwość istot, które nie tylko zamieszkiwały Ziemię, ale również inne planety. Zabawa w stwórcę zawsze źle się kończy. Dochodzenie czym jest „Boska Cząstka” miało swoje konsekwencje. W świecie istot żywych może ta zabawa naukowa nie miała żadnych skutków ubocznych, aczkolwiek w Świecie Bogów owszem. Podczas eksperymentów narodziła się stopniowo nowa cząstka magiczna, która zaczęła oddziaływać negatywnie na już istniejące, inne cząstki. Pojawienie się nowego elementu zaczęło burzyć cały system sieci magicznej. Podstawowe pierwiastki magii, zawsze składały się z kontrastywnych sobie sił, razem tworząc synchroniczną całość. Pojawienie się nowego, zaburzyło ten tryb. Nie było naturalnego przeciwieństwa, dla sztucznie stworzonego pierwiastka. Bogowie próbowali z całych sił znaleźć przeciwstawny element, lecz ich działania nie odnosiły sukcesów. Obawiano się, że jeśli taki stan rzeczy się utrzyma nie tylko ich świat, ale również pozostałe zaczną odczuwać powielanie zdradliwej zarazy zaburzenia. Wszędzie tam, gdzie pojawiła się cząstka 'nowej choroby', jak zostało to nazwane, czas zatrzymywał się w miejscu. Nie było wschodów, ani zachodów, nie było wiatru, nie poruszały się morskie fale. Istniała pustka, którą wywołali Ci, którzy pragnęli dorównać stwórcy. Bóstwom nie pozostało nic innego jak udać się do Morza Czasu, gdzie spoczywał wraz z małżonką ten, który przyszedł na świat razem z narodzinami Kosmosu. Klucze do tego miejsca posiadali wszyscy Bogowie Śmierci z samą Śmiercią na czele: Anubis, Hades, Balor, Mictlantecuhtli, Mot oraz Tanatos. Siódemka nieśmiertelnych przebudziła tego, który spał i spać powinien przez wieki.

Apokalipsa - tak brzmiało jedno z imion tego, który przebudzony został. Jego małżonka Solara, również została wybudzona. Bogowie próbowali złagodzić Jego gniew. Zerwany ze snu przedwcześnie, nienawiścią i chęcią zniszczenia pałał. Solara męża swego anielską flegmą uspokoiła. Nie było wyjścia innego, jak sprowadzić na wszystkie światy przedterminowo zagładę. Bogowie o swe życia bać się zaczęli, wszak Apokalipsa był jedynym, który życie im mógł odebrać. Jednakże gniew Jego skierowany został na chciwe istoty, które chciały mu dorównać. On z Nią z kropli Morza Czasu - Chronosa, zwanego powszechnie Eterem stworzyli, coby nad czasem panował, gdy nowy ład nadejdzie. Solara w serca wszystkich istot zajrzała, by wiedzieć kto niewinnym był, acz jej małżonek wszystkich na równi traktować chciał. Jednakże wraz z Bogami, Apokalipsa zgodził się, by właśnie Ci, co chciwością się nie kierowali pamiętali o wszystkim. Ze światów wielu mieszkańcy znikać zaczęli. On wszystkich do siebie zabrał by w pamięci zachowali to, co wcześniej miało miejsce. Nie pozwolił im jednak patrzeć na zagładę jaka czekała pozostałych. Uśpieni w jego pałacu czekali na odpowiedni znak by móc się zbudzić i do życia powrócić. Nie starzeli się, nie odczuwali głodu, ni innych potrzeb. Czas wokół nich się zatrzymał, a oni po prostu spali…

Wszystko zaczęło się od jednego płatka śniegu, który przyniósł ze sobą największy kataklizm z jakim mieszkańcy Ziemi i innych planet musieli się zmierzyć. Apokalipsa zesłał na wszystkie światy i ich mieszkańców mroźną zimę, która stopniowo zabijała to co żywe. Nastała Kosmiczna Epoka Lodowcowa. Solara z bólem patrzyła na cierpienia istot, które same doprowadziły do swojego końca. Każda planeta wyglądała jak śnieżna kula, czysta i bez skazy. Po długim czasie Solara lody roztopiła, aby życie na nowo mogło powrócić na oczyszczone planety. Ci, którzy spali przez tyle wieków czekając na swój czas, zaczęli budzić się. Odesłani zostali do swych domów, lecz musieli zacząć żyć od początku. Stali się nauczycielami, aczkolwiek z powodu pamięci o tym co było wcześniej, odczuwali ból oraz smutek za tymi, których kochali. Wiedzieli jednak, że to cena za przeżycie. Eter, tuż po ponownym udaniu się na spoczynek przez Niego i Nią, zrobił coś co miało pomóc uciemiężonym. Władca Czasu wymazał z ich pamięci wszystko o osobach, których darzyli szczególnymi uczuciami oraz tych, które były im bliskie. Tylko tak mógł złagodzić ich ból. Oczywiście, nie dotyczy to tych, którzy zapadali w sen razem z bliskimi. Nie było sensu rozdzielać rodzin, kochanków, czy przyjaciół.
Pod okiem Bogów wszystko poszło w zupełnie innym kierunku. Tym razem nie zapomniano o magii, która na powrót zdominowała technologię. Bogowie, opiekunowie każdej z podległych im planet mogli kontrolować czy, aby ktoś znowu nie próbuje stworzyć „Boskiej Cząstki”.


Ziemia, Larnwick


"Magia, tak, ta o której zapomniano teraz jest dominującym elementem w naszym świecie."

Rok 1000 ledwo co rozpoczął swój bieg, a już zaczynało być głośno. Do Larnwick zaczęli przybywać Przebudzeni. Było ich znacznie więcej niż ostatnio. Widocznie Apokalipsa miał jakieś plany, skoro tak postanowił. Pani burmistrz było to na rękę. Czas było w końcu, na poważnie zabrać się za odbudowę miasta, które prawie dwadzieścia lat temu zostało praktycznie zniszczone. Trzeba było jeszcze tyle zrobić. Poza tym, należało na nowo stworzyć Radę Miasta. Marcus Takato i Rozalie sami nie dadzą rady. Tym bardziej, że Marcus dostał pod opiekę Todoke Masamune. Chłopak był nowy w mieście i potrzebował pieczy. Przynajmniej tak uważała pani burmistrz. Ona i tak już miała zbyt wiele na swojej głowie. To samo Rycerze Zodiaku... Avenath Arnreni, Castavis von Alvatore oraz Aareto Kaguya, zwany Kronosem także nie dają sobie rady z obowiązkami. Poprzedni dowódca, Leon Kennedy, gdzieś zniknął. Trzeba było powołać nowego. Został nim Havnouxihr Xerlor, który nie zawahał się pomóc. Jakimś sposobem, udało mu się doprowadzić do porządku niesfornych podwładnych, kiedy to nagle powrócił Leon. Chcąc nie chcąc, czeka ich nieprzyjemna rozmowa na temat powodu jego zniknięcia. Natomiast Yuki Thalion, chciałaby zostać Rycerzem Zodiaku, ale żaden kryształ nie dał znać, że to właśnie ona ma być kolejną członkinią tej elitarnej organizacji.

Cerviel Hawk, młody anioł, zaprzyjaźnił się z dwiema bliźniaczkami: Blanc oraz Noire de Batz-Castelmore d’Artagnan. Niestety, ta pierwsza, gdzieś zaginęła, więc postanowił ją odnaleźć. Poprosił drugą z sióstr o pomoc. Niejaka Vivianne Deryath, opiekunka tutejszej biblioteki, również zaginęła. To sprawiło, że jej nowy pracownik, Malcolm Maxwell, były kryminalista i banita zaczął obawiać się, że zostanie posądzony o jej zniknięcie. Lekko podłamany, udał się do lekarza, gdzie został pokierowany do Shane Bentleya. Lekarz jeszcze nie zdaje sobie sprawy, że jego siostra bliźniaczka zawitała do miasta. Ofiarna podobnego zniknięcia była Lulu Avenel, przyjaciółka nieśmiałej dziewczyny, Caeli Watercloude. Na całe szczęście, dziewczę wróciło. O dziwo, była cała i zdrowa.

Dość istotne zadanie, przypadło Avenathowi, który spędzał miło czas z innym wampirem, Izualem Rossedem, w cukierni należącej do Anioła Śmierci, Arikko Seberetha. Jakie to było zadanie? Zaopiekować się niedawno przebudzonym Arielem Aristowem, który został wysłany do Larnwick. Gun Smoker, czyli nikt inny jak Goddrad Marston, nadal nie potrafił znaleźć dla siebie miejsca w nowej rzeczywistości.

Starałem się podkreślić wszystkie zdania, w których poczyniłem jakieś większe zmiany.
#7PisanieRe: Błędy, literówki, pomyłki   Błędy, literówki, pomyłki EmptyWto Sie 01, 2017 7:45 pm


avatar
Roarn
Nowy gracz
Nowy przybysz
Join date : 12/07/2017
Liczba postów : 5
https://kronikilarnwick.forumpolish.com/t100-magiczne-przedmioty-codziennego-uzytku

Magiczne Przedmioty


Przedmioty zasilane magią bez których nie wyobrażamy sobie życia. Jedne są dostępne wszędzie, zaś inne tylko w określonych miejscach i tylko dla wybranych osób. Większość z nich jest jednak ogólnodostępna.



Magowskaźnik
Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Niewielki mieszczący się w dłoni przedmiot o okrągłej tarczy, przypominający zegar. Na tarczy nie ma jednak podziałów godzin, ani co ważniejsze wskazówek. W momencie zabrania w dłoń pojawia się długa jedna magiczna wskazówka, koloru tatuażu właściciela.

Zastosowanie: Magowskaźnik wskazuje nam kierunki świata, takie jak Północ, Południe itd. Działa tylko w kontakcie ze skórą.

Uwagi: Mechanizm przekształcający magię użytkownika jest bardzo delikatny. Psuje się dotknięty przez kogoś w formie bestii. Istnieje również możliwość zniszczenia gdy jesteśmy pod wpływem dużych emocji.



Sejfokwiat
Dostępność: Dla każdego kto ma pieniądze

Wygląd: Przedmiot różnej wielkości przypominający pąk wykonany z metalu. Może mieć różne grawerowania, w zależności od upodobania

Zastosowanie: Do przechowywania różnorakich cennych dla nas przedmiotów. Kupując dany przedmiot jest rozchylony. Aby go zamknąć musimy włożyć do środka nasze cenne przedmioty i dać próbkę magii. Wtedy sejfokwiat się zamyka i nie sposób go otworzyć. By to zrobić właściciel musi przelać odrobinę swojej magii do przedmiotu.

Uwagi: Nie daje 100% pewności. Jeśli ktoś jest utalentowanym magiem i posiada taki sam pierwiastek co właściciel (wielkość i żywioł), przy odrobinie pracy może odblokować kwiatek.



Odbicie Serca

Dostępność: Istnieje tylko kilka egzemplarzy na świecie

Wygląd: Zwykłe owalne lusterko, którego obramowanie jest ze srebra. Posiada rączkę by móc trzymać przedmiot przed twarzą. Na rączce wygrawerowane są liście przypominające jemiołę.

Zastosowanie: Ma za zadanie pokazywać przeznaczoną patrzącemu osobę. Zamiast swojego odbicia ujrzy twarz tejże postaci.

Uwagi: Choć mało kto o tym pamięta, lustro ukazuje przeznaczoną osobę, ale to postać decyduje kogo chce kochać. Lustro miało spełniać zadanie pomocy, czy też sugestii jednak przez stulecia nabrało znaczenie wyroczni. Co lepsze ukazana nam osoba nie koniecznie musi żyć w naszych czasach. Może od dawna być martwa, bądź też się jeszcze nie narodzić.



Magiczna Kula

Dostępność: W zależności o wielkości. Mniejsze są ogólnodostępne, średnie to już wyższy standard, zaś największe dostępne są tylko dla instytucji np. ratusz, poczta.

Zastosowanie: Zwykły komunikator. Można za ich pomocą porozumiewać się. Po prostu "dzwoni się" do kogoś, kto także posiada kulę. Każda kula emituje indywidualne fale magnetyczne, dzięki temu każdy ma tylko przypisaną sobie kulę. Jednak, by móc z niej korzystać, trzeba jeszcze zasilić ją odrobiną swojej magii. Tak, aby nikt nie miał do niej dostępu. Dodatkowo posiada zabezpieczenia np. linie papilarne albo siatkówka oka. Kule te, poza tymi wielkimi, mogą zmieniać kształt. Mogą służyć jako kolczyk, medalik od wisiorka czy oczko od pierścionka. Wszystko ku wygodzie użytkownika. Kula automatycznie zapamiętuje energię innej kuli.

Uwagi: Jeśli ktoś jest naprawdę dobry, jest w stanie przełamać zabezpieczenia. Kula jest bardzo odporna na zniszczenie, co nie znaczy, że nie jest niezniszczalna.



Szmata Niewidoku

Dostępność: Bardzo trudne do zdobycia dla przeciętnego obywatela.

Wygląd: Z początku wygląda jak zwykły nieco zniszczony czasem materiał. Może mieć różne rozmiary, i kolory.

Zastosowanie: Jeśli zasili się magią to potrafi uczynić coś niewidzialnym. Aby to zrobić trzeba przykryć dany przedmiot albo siebie tym materiałem.

Uwagi: Działa tylko czasowo, przy czym nikt nie wie ile będzie działać. Jeśli schowamy się pod tym płaszczem niewidzialności to nie jesteśmy w stanie spostrzec kiedy jej czar przestanie działać. Inni będą nas widzieć, ale my możemy być dalej przekonani o tym, że nie widzi nas nikt.



Oaza czasu

Dostępność: Nie jest pewne jej istnienie

Wygląd: Choć nazwa może być myląca, przedmiotem, który nazywają Oazą Spokoju, jest woda. A raczej szczególna woda, której powierzchnia jest zawsze niezmącona. Ma nieco bardziej niebieski pobłysk od zwykłej wody.

Zastosowanie: Jeśli spojrzy się na taflę tej wody zamiast swojego odbicia ujrzy się przyszłość. Swoją przyszłość.

Uwagi: Oaza pokazuje obecną, najbardziej prawdopodobną przyszłość. Jesteśmy kowalami własnego losu i tak naprawdę Oaza pokazuje jedną z nieskończonych opcji. Ukazuje opcję zależną od tego jakie decyzje obecnie chcemy podjąć. Rzadko się sprawdza. Jedyne co też wiadomo o tej wodzie to to, że znajduje się gdzieś na pustyni. Nie pić, bo może doprowadzić do śmierci. Nie należy też jej brać do innych pojemników i wynosić, bo traci magiczne właściwości.



Klepsydra Czasu

Dostępność: Legenda, nie wiadomo czy istnieje

Wygląd: Klepsydra wysokości dłoni. Wykonana ze szkła oraz jakiegoś metalu. W środku zamiast zwykłego piasku jest jakiś biały proszek.

Zastosowanie: Według legendy ma dać właścicielowi możliwość podróżowania w czasie. Właściciel ponoć mógł zmieniać czas według własnych upodobań.

Uwagi: Nie wysyła w przeszłość ani w przyszłość. Ukazuje tylko jaka była przeszłość albo jaka przyszłość MOŻE być. Właściciel zostaje przeniesiony i ma wrażenie obcowania z minionymi bądź przyszłymi czasami. W rzeczywistości jest tylko widownią, nic nie może zrobić, jest niematerialny.



Zwój Wieści

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Zwój, który się rozwija, posiada tekst który się zmienia.

Zastosowanie: Służy jako przekaźnik nowości o świecie i najważniejszych informacji. Informacje, które się ukażą zależą od producenta i wydawnictwa. Są różne zwoje, co zwój to tematyka. Istnieją tygodniki, codzienniki i miesięczniki.

Uwagi: Oprócz zakupu zwoju trzeba też co miesiąc uiścić opłatę za wysyłanie na zwoje informacji. Ceny są różne, ale jeśli nie zapłacimy wydanie nie będzie się pojawiało.



Listonniki
Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Wygląda jak książka z tą różnicą, że w środku, poza wydawnictwem, nic nie jest napisane. Sprzedawane minimum po dwie sztuki.

Zastosowanie: Służy do porozumiewania się między konkretnymi osobami. Pisząc długie wypowiedzi w takim dzienniku pojawiają się one w bliźniaczym egzemplarzu. Kupuje się przeważnie dwa, które są już magicznie powiązane. Oczywiście jest też możliwość kupienia magicznie złączonych dzienników w większej ilości, ale jest to droższe.

Uwagi: Trzeba pamiętać o regularnym naładowywaniu. Jeśli jest na skraju wyładowania a coś napiszemy istnieje możliwość, że nasza wiadomość dotrze do innej osoby.



Magiczne kolczyki

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Kolczyki mogą mieć różne wyglądy i fasony. Są to jednak wciąż kolczyki na uszy.

Zastosowanie: Przeważnie używane przez kobiety. Założone doradzają owej panience co założyć, albo jak w czym wygląda. Prawią też wiele komplementów. Taki tam babski przedmiocik.

Uwagi: Wymagają ładowania, bo mogą stać się chamskie. Oczywiście głos magicznych kolczyków słyszy tylko ten kto je nosi.



Podnóżny Bagaż

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Może mieć formę skrzyń, albo walizek, w zależności od upodobania. Mają jednak po kilka par nóg. Wydają też śmieszne jęki udręki gdy mają za zadanie nosić coś ciężkiego.

Zastosowanie: Pełni tę samą rolę co bagaż z tą różnicą, że właściciel nie musi go nosić. Bagaż idzie za nim sam, często pojękując czy zaczepiając się o inne przedmioty.

Uwagi: Mimo, iż bagaż zna drogę do właściciela może się zgubić. Należy więc mieć od czasu do czasu na niego oko.



Sok ze świetlików

Dostępność: dla każdego

Wygląd: Płyn o różnych kolorach, dający silne światło. Żadne świetliki nie ucierpiały podczas produkcji.

Zastosowanie: Stosuje się jako wkład do lamp. Rzadko używa się go do przedmiotów domowego użytku.

Uwagi: Jest strasznie gęsty, więc nakłada się niewielką ilość na lampiany drut. Świeci cały czas, więc jest rzadko używany. Częściej spotkać można go w kopalniach, bo jest niepalny.



Grzebień Gładkości

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Niewielki grzebyk bez rączki. Jest dość ciężki, i wykonany z metalu.

Zastosowanie: Dla kobiet posiadających trudne do opanowania włosy. Grzebyk rozczesuje idealnie włosy.

Uwagi: Czesana osoba nie może ruszać głową, inaczej włosy będą bardziej splątane niż gładkie.



Muzyczne zatyczki do uszu

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Wykonane z pianki niewielkie przedmioty. Są miękkie w dotyku, mogą być w różnych kolorach.

Zastosowanie: Włożone do ucha niwelują dźwięki z otoczenia dając muzykę do słuchania. Muzyka jest wybierana w zależności od naszego nastroju i upodobań. Szczególnie popularne u nastolatków.

Uwagi: Należy być ostrożnym, bo przechodząc przez ulicę możemy wpaść pod wóz i być staranowanym przez konie.



Ładowarka wielofunkcyjna

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Płaskie pudełko wykonane ze stali. Mogą być różne rozmiary, w zależności od potrzeb.

Zastosowanie: Do pudełku umieszcza się magiczne wkłady a następnie zamyka. Na ładowarce ustawia się przedmiot który chce się naładować.

Uwagi: Można ładować własną magią, jest to jednak bardzo wyczerpujace. Wkłady trzeba zmieniać, a zużyte - segregować.



Drogowskaz Marzeń

Dostępność: Istnieje tylko jeden egzemplarz, nikt nie wie gdzie.

Wygląd: Wygląda na pierwszy rzut oka jak każdy magowskaźnik, należący do bogacza. Łatwo go pomylić. Obudowa co ważne jest kryształowa, tarcza zaś wykonana z białego złota. Wskazówka jednak trwa cały czas. Podczas braku kontaktu ze skórą krąży w ruchu odwrotnym do wskazówek zegara.

Zastosowanie: Przedmiot zaprowadza używającego do największego pragnienia jego serca. Wskazuje mu drogę lub prowadzi do poszczególnych kroków mających do niego doprowadzić.

Uwagi: Pokazuje pragnienie serca, nie marzenia jak mówi błędna nazwa. Jeśli nie znamy sami siebie przedmiot może okazać się niebezpieczny. Przedmioty rzadko rozumieją zaprzeczenie, np. jeśli nie chcemy spotkać wielkiej żmii, przedmiot zrozumie to jako pragnienie jej spotkania, więc akurat doprowadzi nas do niej. (Kompletnie tego nie rozumiem) Kryształ, z którego jest wykonany jest kruchy, jak upadnie artefakt połamie się.



Róża Tajemnic

Dostępność: Zakazane, możliwe do zdobycia tylko z nielegalnych źródeł

Wygląd: Wygląda jak zwykły sejfokwiat, tylko solidniej zbudowany. Ma nieprzyjemny zapach, który na myśl przywodzi zgniliznę.

Zastosowanie: Dla osób mających swoje mroczne sekrety jest w sam raz. Urządzenie działa tak samo jak sejfokwiat z tą różnicą, że zasilane jest krwią. Tylko posoka właściciela jest w stanie go otworzyć. Jeśli właściciel umrze, żadna magia go już nie odtworzy.

Uwagi: Używanie wywiera na nas nie tyle presję, ale napędza nasze wszystkie obawy i negatywne uczucia. Może powodować szaleństwo u ludzi słabej woli, choć nikt nie wie dlaczego wywiera właśnie taki wpływ. Łatwo zostać nakrytym przy posiadaniu.



Latająca Wykładzina

Dostępność: Dla każdego, oczywiście jaka jakość - taka cena

Wygląd: Może przybierać najróżniejsze wyglądy czy rozmiary. Wygląda jak dywan, choć materiał z którego jest wykonany jest o wiele lżejszy.

Zastosowanie: Wykładzina służy jako środek transportu. Dla każdego kto potrafi nią sterować, oczywiście. Jest to dość szybki transport, gdyż podróżuje w powietrzu.

Uwagi: Wiadomo, materiał może ulec zniszczeniu, dlatego trzeba mądrze rozpatrzyć trasę. Jest to też niestabilny środek transportu, nie powinno się siadać na brzegach, ani na rogach, bo tam magia działa najsłabiej. Trzeba też pilnować poziomu energii.



Szklany Pył


Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Może posiadać różny kolor, w zależności od upodobań. Pyłek jest konsystencji mąki a w dotyku lekko wilgotnawy. Połyskuje w słońcu.

Zastosowanie: Do teleportacji. Garstkę pyłku posypujemy na lustro myśląc o lustrze w innym pomieszczeniu. Pyłek stwarza z lustra portal przez który zabierze nas do zwierciadła, o którym myśleliśmy.

Uwagi: Możemy się przenieść do lustra tylko takiego, które już widzieliśmy. Oba lustra muszą być w odpowiednich rozmiarach. Trzeba też pamiętać, że nie do wszystkich luster możemy się przenieść. Niektóre lustra mają ramy antywłamaniowe, bądź są zablokowane magią. Jeśli jednak pomimo ostrzeżeń zdecydujemy się przejść przez jakieś lustro, które nie spełnia wymagań konsekwencje są nieprzyjemne, zostaniemy przeniesieni do losowego lustra z naszej pamięci.



Rama Antywłamaniowa

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Rama może być wykonana z każdego materiału, to nasz wybór jaki wybierzemy. Obramowuje nasze lustro.

Zastosowanie: Uniemożliwia teleportację do naszego lustra. Z naszego lustra jest już to możliwe.

Uwagi: Jeśli chcemy dać możliwość teleportacji do nas konkretnym osobom wystarczy napisać ich imiona białą kredą na obramowaniu. Warto też napisać swoje imię..



Magiczne Kuchenne Noże

Dostępność: Dla każdego w różnej cenie i jakości

Wygląd: Wyglądają jak zwykłe kuchenne noże, widelce czy łyżki. Mogą być też w formie wałka bądź innych kuchennych przyborów.

Zastosowanie: Służą do pomocy w kuchni. Oczywiście każde narzędzie pełni inną funkcję. Łyżka miesza, nóż kroi itd. Najczęściej spotykane w restauracjach.

Uwagi: Nie posiadają wyznacznika czasowego, więc narzędzia będą wykonywać pracę tak długo aż się ich nie zatrzyma. Trzeba pilnować by nie wyrządziły szkód.



Głośnobook

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Jest w formie sztywnej zakładki do książki. Nie jest jednak wykonany z papieru, a z materiału.

Zastosowanie: Wystarczy włożyć do książki by wybrany przez nas lektor zaczął czytać nam opowieść. Głównie uwielbiane przez dzieci.

Uwagi: Choć obsługa jest prosta, właściciele często się w niej gubią. Zakładkę wsadzamy pomiędzy takie strony do jakich chcemy ,,doczytać". Jeśli chcemy przeczytać całą książkę to wsadzamy na koniec.



Samo napełniające się wiadro

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Metalowe wiadro wyglądające bardzo niepozornie. Szczególnie przy zakupie.

Zastosowanie: Wiadro jest źródłem nieprzebranych ilości wody. Jest niezbędne do kąpieli, kiedy to chcemy napełnić wannę wodą. Wystarczy przechylić wiaderko, a woda leci, leci, leci i leci. Wystarczy z powrotem naprostować przedmiot by przerwać strumień.

Uwagi: Wiadro należy podłączyć do źródła wody, np do wielkiego jeziora. Połączenie odbywa się poprzez napełnienie wiadra wodą z danego źródła. Trzeba mieć zgodę miasta na podłączenie, i jak można się spodziewać, za każdy litr się płaci. Trzymać z daleka od dzieci, chyba, że chce się mieć basen w domu...



Biżuteria antydeszczowa

Dostępność: dla każdego

Wygląd: Wygląda jak branzoletka, ale zawsze wykonana jest z metalu.

Zastosowanie: Zakłada się ją tylko podczas deszczu. Roztacza nad nosicielem tarczę która uniemożliwa zmoknięcie.

Uwagi: Nie chroni mimo wszystko nogawek, które i tak zmokną. Nie nosić w słoneczne dni, grozi popsuciem.



Chmoroszybownik

Dostępność: Można z niego korzystać, ale na zakup własnego stać tylko bogaczy.

Wygląd: Wygląda jak platforma umieszczona na chmurze. Czasem są siedzenia, czasem ich nie ma. Wszystko zależy od danego Chmuroszybownika.

Zastosowanie: Służy jako transport do dalekich podróży. Jest dość szybki, a lot jest przyjemny.

Uwagi: Nie ma zadaszenia, więc wszystkie efekty pogodowe są odczuwalne na skórze. Może też zwiać nam bagaż, bądź nakrycie głowy. Ma barierki, ale i tak należy mieć szczególne oko na dzieci.



Klejnik Przepotrzebny

Dostępność: dostępny dla każdego

Wygląd: Wygląda jak giętki kawałek szkła. Zazwyczaj występuje w formie małego zwoju.

Zastosowanie: wystarczy uciąć kawałek Klejnika i przyłożyć do danej powierzchni. Wystarczy nasączyć go odrobinę magią by skleić.

Uwagi: Nie używać do klejenia wozów i innych konstrukcji transportowych.. Trzeba też uważać by nie skleić siebie samego.



Poszukiwacz Pogody

Dostępność: Rzadko dostępny dla przeciętnych obywateli.

Wygląd: Płytka przypominająca wyglądem dachówkę.

Zastosowanie: Za pomocą latającego stworzenia wysyła się Poszukiwacza ponad linię chmur. Urządzenie przewiduje pogodę na następny dzień. Zmienia kolory w zależności od tego jaka pogoda może wystąpić. Są też inne wersje czasowe.

Uwagi: Łatwy do stłuczenia, nie może też być wystawiony na nadmierne promienie słoneczne.



Brzytwiarka

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Zwykłe ostrze bez rączki do trzymania.

Zastosowanie: Strzyże i goli wybraną część ciała. Szczególnie uwielbiany przez panów.



Worek bez dna

Dostępność: dla każdego

Wygląd: Worek, do którego, gdy wsadzimy rękę, to odkryjemy, że nie ma dna.

Zastosowanie: Głównie dla podróżników, wystarczy wrzucić dowolną ilość rzeczy by zaoszczędzić miejsce.

Uwagi: Choć oszczędza się miejsce, to ciężar przedmiotów się nie likwiduje. Nie należy napełniać zbyt wieloma rzeczami, bo możemy go nie unieść.



Dyktopióro

Dostępność: Dla każdego

Wygląd: Pióro, dostępne w różnych kolorach

Zastosowanie: Dyktując coś, pióro je zapisze. Jest idealne do dyktowania różnych listów, bądź innych ważnych wypowiedzi.

Uwagi: Należy dyktować wyraźnie, bo pióro zapisuje wszystko idealnie ze słuchu. Wszystkie przejęzyczenia też wypisze. Tak samo trzeba wiedzieć co się chce napisać, bo pióro nie kreśli wcześniej napisanego tekstu.
#8PisanieRe: Błędy, literówki, pomyłki   Błędy, literówki, pomyłki EmptySro Sie 02, 2017 3:14 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 529
Fabuła ogarnięta, a tu przy przedmiotach wszystko poprawiałeś, czy tylko tam gdzie podkreślone?
#9PisanieRe: Błędy, literówki, pomyłki   Błędy, literówki, pomyłki Empty



Sponsored content
Powrót do góry Go down
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Kroniki Larnwick :: 

Administracja

najważniejsze informacje

 :: Nieaktualne i przeniesione tematy
-
Współpraca
Opisy przedstawiające uniwersum świata zostały stworzone przez Administrację Crystal Empire oraz Użytkowników pomagających przy tworzeniu forum, na podstawie pomysłów własnych oraz inspiracji różnymi źródłami, zabrania się ich kopiowania. Stronę graficznąwykonała Przyczajona Grafika z grupy Monochrome Layouts z pomocą kodów własnych lub w inspiracji kodami znalezionych w różnych miejscach. Za pomoc dziękujemy Moe - Yuriee. Większość obrazów pojawiających się na forum powstało kreatora grafiki AI Tubo, natomiast pozostałe należa do ich Twórców.
Granica PBF