Share Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
#1PisanieForumowe Zasady   Forumowe Zasady EmptyPon Kwi 24, 2017 12:38 am


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 489
Regulamin


Rejestrując się, akceptujesz regulamin. Nakazane jest, by każdy użytkownik przestrzegał panujących tu zasad. Należy także złożyć podpis, po przeczytaniu regulaminu. Za każde złamanie danego punktu regulaminu użytkownik dostaje ostrzeżenie.
Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z przestrzegania treści w nim zawartych. Obowiązek taki ma każdy bez wyjątków, włącznie z Administracją. Nie zapomnij o istnieniu szczegółowych regulaminów:


§1. Tematyka forum dotyczy klimatów fantasy. Forum przeznaczone jest dla osób 16+. Każdy pisze na forum na własną odpowiedzialność.

§2. Avatar (tudzież emblemat) musi być schludny i przedstawiać Waszą postać. Nie może rozciągać forum; jego obowiązkowe wymiary to: 250x400 px. Natomiast podpisy należy brać ze wzorów, które znajdziecie tutaj. Avatar musi być w klimacie fantasy digital, nie może być zdjęciem czy też foto-manipulacją, mangą lub anime (mamy tu na myśli wielkie oczy oraz wielki biust) gdyż anime zachowane w klimatach fantasy może być, nie może być także prostym rysunkiem składającym się z kresek.

§3. Imię postaci, czyli nazwa użytkownika, może składać się z: imienia, nazwiska (jeśli takowe posiada) albo pseudonimu. Nazwy typu Jan888, Aga_87, MaRiusZeK będą natychmiastowo usuwane.

§4. Niedozwolone jest posiadanie kilku postaci na jednym koncie. Można posiadać maksymalnie dwa konta, na większą ilość należy uzyskać zgodę Administracji, jednak trzeba dbać o wszystkie konta w taki sam sposób. Rozumie się przez to aktywność na wszystkich kontach, przy jej braku konto może zostać najpierw przerzucone do nieaktywnych, a później postać staje się postacią niezależną i nie ma możliwości jej odzyskania.

§5. Na forum każdy z Graczy ma obowiązek okazywać szacunek innym. Zabrania się wszczynania burd, konfliktów oraz ogólnie pojętych gównoburz. Administracja ma obowiązek zatrzymać obie strony i ewentualnie pełnić rolę mediatora.
Użytkownicy zaś bezwzględnie mają przenieść swoją kłótnie na prywatne komunikatory jednym słowem-„Nie rób drugiemu, co Tobie niemiłe”.

§6. Na forum obowiązuje zakaz rozpowszechniania wszelakich treści rasistowskich, faszystowskich, kazirodztwa, zoofilii, nekrofilii oraz wszystkich innych uwłaczających dumie i godności człowieka i uznawanych za karalne lub niemoralne.

§7. Zakaz reklamowania innych for poza określonym tematem.

§8. Nie wolno przywłaszczać sobie czyjejś pracy bez zgody autora.

§9. Wątki oraz posty mogą zostać przeniesione lub usunięte jeśli nie będą pasowały do działu, jeśli Gracze chcą założyć nowy temat muszą poprosić Administrację o założenie takowego, nie dotyczy to jednak "meblowania" miejsca zamieszkania, obrazki jednak w celu utrzymania spójności forum muszą być w wersji digitalowej.

§10. Jeżeli koniecznie pragniesz kogoś skrytykować, pamiętaj, aby była to konstruktywna krytyka. Każdy ma prawo do własnego zdania, ale w granicach zdrowego rozsądku.

§11. Zabrania się używania ukrycia na forum. Zaniża to statystyki, a moderatorzy i tak was widzą.

§12. Świat przedstawiony na forum należy do Administracji. Bez jej zgody nie można kopiować ani powielać zawartych tu treści zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83 z późn. zmian.), natomiast grafiki pojawiające się na forum należą do ich twórców i Administracja nie rości sobie do nich żadnych praw, służą celom informacyjnym i/lub dekoracyjnym, którzy stworzyli dane elementy, styl forum również należy do ich autorów, podobnie jak stopka umieszczona na dole strony. Nie można powielać ich bez zgody.

Regulamin rozgrywki oraz tworzenia postaci

§1.1. Zanim rozpocznie się grę, należy zapoznać się z regulaminem ogólnym. Następnie należy stworzyć Kartę Postaci według wzoru podanego w odpowiednim dziale. Gdy KP zostanie zaakceptowana, należy napisać prośbę o założenie mieszkania, domu, firmy - jakiejkolwiek nieruchomości (w przeznaczonym do tego temacie). Należy także uzupełnić wszystkie pola profilu. Tylko z zaakceptowaną kartą postaci można grać na fabule. Czas na stworzenie Karty Postaci wynosi dwa tygodnie.

§1.2. Czas na akceptację Kart Postaci wynosi minimum 5 dni, maksymalnie 8 dni.

§1.3. Minimalny wiek dla postaci wynosi 10 lat, natomiast maksymalny 7000 tysięcy lat.

§1.4. Każdy z Graczy, po otrzymaniu Akceptacji, ma obowiązek napisać wiadomość  do Głównego Mistrza Gry lub Mistrza Gry prywatną wiadomość o tytule Ingerencja Losu, po czym wypisać na co wyraża na fabule zgodę, a na co jej nie udziela. Jeśli Gracz tego nie zrobi, Ingerencja Losu będzie ingerować w każdej strefie życia postaci, bez względu na to, czy się to Graczowi podoba czy też nie. Informacja taka zostanie tylko i wyłącznie do informacji dla GMG oraz MG.

§2. Nie można zabijać postaci drugiego Gracza bez zgody jego lub Administracji, chyba, że ryzyko śmierci zostało określone przez Mistrza Gry na sesji/evencie/misji, wtedy Gracz musi się liczyć z taką możliwością.

§3. Zabronione jest character copy czyli zabronione jest tworzenie postaci kanonicznych z mang, anime, filmów, książek oraz osób rzeczywistych. Wyobraźnia to coś pięknego - warto z niej korzystać. Należy dostosować postać do realiów panujących na forum.

§4. Jeśli dana postać nie darzy szczególną sympatią innej postaci, należy pamiętać, że to tylko relacje między postaciami. Nie bierzemy do siebie fabuły. Pamiętajmy o oddzielaniu fabuły od życia realnego.

§5. Nad używaniem magii, formy bestii, formy crinos oraz formy gatos oraz ursignae musi czuwać MG. Również podczas wszelkich walk lub sytuacji, na którą mogłyby zareagować NPC (np. urządzenie rzezi pośrodku miasta).

§6. Mistrz Gry może pojawić się na fabule Gracza bez Jego zgody jeśli występuje podstawa fabularna (np. wizyta ważnej osoby, opisywanie stanu zdrowia postaci itd.), wprowadzać NPC w miejscach publicznych.

§7. Postać nie może korzystać z wiedzy Gracza. Zabrania się wszelkich odmian power gamingu lub meta gamingu. Należy odgrywać postać zgodnie z tym co jest napisane w KP, jednak wiadomo, że z czasem może się to zmienić.

§8. Konta nieaktywne przez 3 miesiące będą usuwane.

§9. Regulamin forum może w każdej chwili ulec zmianie, a taka informacja pojawi się w odpowiednim do tego dziale.

Chatbox

§1. Na Chatboxie obowiązuje kultura.

§2. Chatbox nie służy do rozpisywania fabuły oraz odgrywania postaci.

§3. Nie wolno zamieszczać na Chatboxie linków do innych for oraz ich reklamować.

§4. Należy korzystać z domyślnej czcionki.

§5.Należy wstawiać krótkie linki, które nie rozciągają Chatboxa. Zabrania się wstawiać obrazków, które go rozciągają.

§6. Regulamin obowiązuje od dzisiaj [16.03.2015] do następnej zmiany, jeśli takowa zostanie wprowadzona.

System Ostrzeżeń

§1. Forumowe:

1-nic
2-nic
3-ban 24h
4-ban 48h
5-ban na 7 dni
6-definitywny ban

§2. Chatbox:

1-ban na 1h
2-ban na 12 h
3-ban na 24h
4-ban na 48 h
5-ban na 7 dni
6-definitywny ban

§3. Ostrzeżenia forumowe oraz na Chatbox równoważą się ze sobą.

Pamiętajcie! Forum to tylko gra, nie bierzcie wszystkiego do siebie. Mamy się dobrze bawić i na chwilę zapomnieć o otaczającym nas świecie.



Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Czw Kwi 09, 2020 3:15 am, w całości zmieniany 3 razy
#2PisanieRe: Forumowe Zasady   Forumowe Zasady EmptyWto Mar 03, 2020 1:44 am


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 489

Zasady Pisania postów



Na Crystal Empire obowiązuje kilka zasad dotyczących pisania postów.

§ 1. Minimum jakie jest wymagane na post to dziesięć zdań złożonych, ale preferujemy 250 słów, ponieważ odpisy są wtedy zdecydowanie bardziej przejrzyste i prezentują się lepiej. Prosimy także o rozbudowaną Kartę Postaci, bo powinno to Wam ułatwić pisanie większych wypowiedzi. Administracja nikogo nie zmusza, ale po prostu im dokładniejszy post napiszecie tym przyjemniej i ciekawiej się gra dla was i waszych Współgraczy.

§2. Na forum nie istnieje możliwość, żeby być w dwóch lokacjach jednocześnie, chyba, że postać ma umiejętność która na to pozwala. Jeśli się wychodzi z jakiegoś tematu (wątku) należy pod koniec jego napisać z.t lub z/t co oznacza ,,zmianę tematu" czyli po prostu zakończenie jego. Ten punkt nie dotyczy wspomnień oraz pamiętników, także nie obowiązuje sesji, misji czy eventów prowadzonych przez Mistrzów Gry. Jeśli będzie zabronione pisanie tematów w danej sesji, misji i eventcie pojawi się informacją podczas rekrutacji na takowe wydarzenie. Trzeba napisać w jakie miejsce postać się udaje, co ułatwi Mistrzowi Gry w jakim miejscu należy jej szukać. Można oznaczyć kanał lub dać link, co ułatwi życie Mistrzowi gry.

§3. Musimy pamiętać o realizmie, może to fantasty, ale jednak by wypadało, czyli np. jesteście w sklepie, bo robicie zakupy, czynność należy rozbić na dwa posty gdzie jeden opisuje wędrówkę do sklepu, a drugi opisujący kupienie potrzebnych rzeczy i wyjście. To samo tyczy się przemieszczania postaci z punktu A do punktu B, nie teleportuj się magicznie, musisz dojść w dane miejsce, czy to pieszczoty czy lotem lub jeszcze jakimś innym środkiem transportu.  Wtedy należy napisać odpis w punkcie A, przemieścić się do innej lokacji przez którą postać może dostać się do celu podróży, a dopiero potem napisać w punkcie B.

§3.1 Podczas pisania postów, tj. walka czy trening, można wykonać maksymalnie dwie akcje, czyli Gracz ma możliwość dokonania próby rzucenia czaru, wyprowadzenia ciosu, obrony itp. Prowadzący może nagiąć ten punkt w wyjątkowych sytuacjach jak: Gdy postać posiada zdolności dodatkowego ruchu lub jest szybka na tyle, żeby go zrobić.  Jednak uprzednio należy uzyskać zgodę Mistrza Gry.

§4. Na forum posty można pisać zarówno w pierwszej osobie jak i trzeciej, ale kiedy już piszemy w jakiejś formie, to starajmy się jej nagle nie zmieniać.

§5. Postacie mogą przeklinać, ale z umiarem. To samo tyczy się wszelakich scen erotycznych czy przemocy. Prosimy o napisanie w górnej części odpisu, pogrubioną czcionką informację, że zawarte w poście opisy należą do takiej oraz takiej gruby i zdecydowanie nie są dla osób z niższego przedziału wiekowego. Oczywiście to, nie oznacza, że wszystkie posty muszą mieć taką informację.  Administracja ma tutaj na myśli sytuacje gdzie ktoś chce dokładniej opisać sceny przemocy lub sceny erotyczne. Chodzi o zachowanie kultury, gdyż nie każdy chce to czytać lub co zgorszy młodszych Graczy.

§6. Maksymalny czas na odpis wynosi 5 dni roboczych, na fabule głównej, zaś w przypadku misji czy eventów czas na odpis wynosi 45 godzin do 3 dni. Nie należy popędzać kogoś o post, z weną oraz czasem różnie bywa, więc prosimy o uszanowanie tego, jeśli powiedziała, że nie jest w stanie tej chwili odpisać.  Jeśli nie będzie nadal odpisu po 5/3 dniach, Gracz może poprosić Mistrza Gry o uwolnienie fabularnie postaci, jednak muszą edytować post i dopisać wyjaśnienie, czemu postać opuszcza temat i umieścić na końcu odpisu z.t.

§7. Nie można bez zgody Mistrza Gry opuszczać sesji, misji czy eventów jeśli nie zaistnieje fabularna podstawa lub ważna sytuacja która sprawi, że ktoś nie będzie mógł uczestniczyć w rozgrywce. Jeśli się okaże, że event itd. nie spełnia oczekiwań, można napisać prośbę do Głównego Mistrza Gry o wyprowadzenie postaci z misji/sesji/eventu. Ma to na celu uniknąć  nieporozumień na linii Prowadzący-Gracz.

§8. Zabrania się także pisania dużej ilości postów, aby nabić sobie statystyki. Mowa tutaj o pisaniu krótkich postów i skakania z tematu do tematu.

§9. Pisząc posty należy pamiętać o zachowaniu poprawnej polszczyzny oraz znakach interpunkcyjnych.

§10. Wypowiedzi postaci zaznaczamy pogrubieniem, jeśli są to myśli postaci kursywą, natomiast jeśli postać posługuje się innym językiem należy użyć innego koloru niż podstawowy.

§11. Zabrania się używania w postach fabularnych emotikon, języka sms, a także formy dokonanej podczas wykonywania akcji np. w czasie walki. Od tego, czy dana akcja postaci się udała czy też nie, zależy decyzja Mistrza Gry oraz tego w jaki sposób Gracz opisze wykonywanie akcji. Nie dotyczy to sesji bez nadzoru, ale nie wolno komuś  stawiać przed faktem dokonanym postaci Współgracza. Nie wolno także pisać w postach zakładania, że postać lub postacie Współgraczy mogą coś zrobić. Mowa tutaj o sytuacji jeśli postać zrobi tak lub tak, gdyż jest to wpływanie na drugą osobę. Nie dotyczy to sytuacji, gdzie opisujemy np. wygląd.
#3PisanieRe: Forumowe Zasady   Forumowe Zasady EmptyCzw Kwi 09, 2020 3:06 am


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 489

Składanie Skarg



Każdy może złożyć zażalenie na innego gracza, jednak są pewne reguły dotyczące tego:

§1. Jeśli chcemy na kogoś złożyć skargę należy zaznaczyć czego dotyczy zażalenie, kogo i podać dowody pisząc w tym temacie.

§2. W dyskusji pod skargą bierze udział:
Osoba która ją złożyła, osoba która została zgłoszona (np. inny Gracz, MG). Piecze nad przebiegiem dyskusji sprawują Admini, którzy są obecni, nawet jeśli nie za bardzo się udzielają. Osoby które nie są związane z tematem skargi nie mają głosu, chyba, że mogą dać nowe spojrzenie na sprawę.

§3. Prosimy dyskutować, a nie się kłócic czy obrażać, takie posty będą od razu usuwane, a ich autorzy karani. Zachowujemy kulturę i etykiete, w końcu jesteśmy dorosłymi ludźmi potrafiącymi korzystać z czegoś takiego jak mózg.

§4. Po zapoznaniu się z wnioskami Administracja ma siedem dni na rozpatrzenie sprawy, liczy się od dnia udzielenia wszystkich niezbędnych informacji jak i przedstawienia argumentów.

§5. Dowodami którymi można się posłużyć podczas składania skargi to:

- Prywatna poczta z forum (Screeny),

- rozmowy z gg dotyczące sytuacji wskazanej w skardze (Screeny),

- konwersacje z poczty e-mail dotyczące sytuacji wskazanej w skardze (Screeny),

- posty z forum (Screeny).

(Dowody mają być przekazywane tylko i wyłącznie Administratorom.)

§6. Zażalenie zostaje uznane za rozpatrzone/wyjaśnione/wygasłe, w przypadku gdy:

- Zostanie podjęta decyzja przez Administrację, do której nie można się odwołać,

- strony same sobie wszystko wyjaśnią,

- jeśli jedna ze stron ustąpi (druga tym sposobem również ma obowiązek ustąpić),

- jeśli żadna ze stron nie zamierza ustąpić-Administracja w takim przypadku nakłada karę na jedną i drugą stronę,

- jeśli sprawa samoistnie przycichnie,

§7. Skargi mogą dotyczyć m.in:

- niesprawiedliwości w czasie trwania rozgrywki fabularnej (sesji, eventu),

- złej pracy Mistrza Gry czy Administracji,

- karygodnego zachowania innego Gracza/Graczy (np. prześladowanie, pomawianie, obrażanie itp.),

- naginanie rzeczywistości według własnego uznania w czasie rozgrywki,

- używanie magii/formy bestii bez nadzoru Mistrza Gry,

- pisania przez Gracza/Graczy w formie dokonanej-w tym przypadku, karą może być nawet śmierć postaci bez możliwości powrotu na forum

- za łamanie, któregokolwiek z punktów regulaminu zarówno przez Graczy jak Mistrzów Gry,

- prowokowania kłótni, sporów,

- podburzania przeciwko Administracji oraz Mistrzom Gry,

- braku poszanowania pracy Administracji wraz z Mistrzami Gry,

- kontynuowania sporów, mimo ich zakończenia,

- przenoszenia sporów z innych forum w tym atakowania Gracza/Graczy, na którym panował konflikt (Każde forum to inny świat, należy o tym pamiętać),

- szantażowania Gracza/Graczy na komunikatorach gg/skype/hangout/discord w odniesieniu do forum np. zabicie postaci za nie zrobienie tego, czego druga strona chce.

§8. Skarga nie może dotyczyć spraw, które można załatwić polubownie.

§9. W finalnym poście zamykającą skargę pojawi się informacja o jej rozpatrzeniu oraz ewentualnym przedzieleniu kary, w zależności od przewinienia.

§10. Skargi finalizują tylko i wyłącznie Administratorzy.

§11. Regulamin obowiązuje od 9.03.2016

§12. Regulamin może ulec zmianie. O takowej modyfikacji zostanie umieszczona informacja na Tablicy Ogłoszeń.
#4PisanieRe: Forumowe Zasady   Forumowe Zasady EmptyCzw Kwi 09, 2020 3:14 am


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 489

Regulamin Mistrzów Gry



Mistrzowie Gry zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu. Za każde łamanie regulaminu MG będzie karany zgodnie z przewinieniem jakiego się dopuścił, nawet degradacji ze stanowiska.

§1. Zwierzchnikiem Mistrzów Gry (MG) jest Główny Administrator, Bajarz. Do jego kompetencji należy powoływanie oraz odwoływanie Mistrzów Gry.

§2. Mistrzowie Gry (MG) powinni wspierać Junior Mistrzów Gry (JMG) i służyć im pomocą. Mile widziane jest także śledzenie przez MG na bieżąco sesji prowadzonych przez Juniorów, aby w razie wykrytych niejasności, móc je od razu wyjaśnić.

§3. Każdy Mistrz Gry ma obowiązek godnie reprezentować piastujące przez siebie stanowisko. Dawać przykład nienagannym zachowaniem, służyć pomocą Nowym Graczom i nigdy nie odmawiać Im pomocy. Musi także pamiętać, że informacje poznane w dziale przeznaczonym dla administracji muszą pozostać tajemnicą dopóty, dopóki Administracja nie pozwoli na ich ujawnienie.

§4. Mistrzowie Gry posiadają oddzielne konto, z którego sprawują pieczę nad Graczami. Wyjątkiem jest Główny Mistrz Gry. Postać Mistrza Gry nie łączy się z pełnioną funkcją.

§5. Mistrz Gry:

* Może wejść w rozgrywkę Graczy bez Ich zgody postacią NPC w miejscu publicznym, jeśli zaistnieją podstawy wynikające z fabularnych okoliczności dla takiego działania;

* Może przejąć kontrolę nad postacią Gracza/Graczy jeśli pojawią się ku temu fabularne okoliczności, np. motyw aktywacji bestii u postaci, magia krwi.

* Może doprowadzić do okaleczenia, na skraj śmierci, a nawet do śmierci postaci bez zgody Gracza, w sytuacji gdy Gracz wykazuje się nieuargumentowaną w sensowny sposób brawurą, podejmuje zbyt duże ryzyko bądź wykonuje nieprzemyślane działania;

* Może, po uzgodnieniu z Głównym Administratorem, w każdej chwili przerwać rozgrywkę, jednak musi zostać podana przyczyna;

* Ma obowiązek przyjąć konstruktywną krytykę z godnością i udoskonalać się w prowadzeniu gry;

* Przy podejmowanych przez siebie decyzjach musi postępować zgodnie z realiami panującymi na forum. Jeśli czegoś nie jest się pewnym, naprawdę warto zerknąć do odpowiedniego działu po informacje;

* Nie może wykorzystywać stanowiska dla swoich własnych korzyści;

* Nie może faworyzować żadnego Gracza;

* Nie może stawiać swojej fabuły nad fabułę Gracza;

* Nie może okłamywać gracza lub świadomie wprowadzać go w błąd. Ma jednak prawo odmawiać odpowiedzi na pytania, na które udzielenie jakiejkolwiek odpowiedzi popsułoby zabawę Graczowi;

* Jeśli Gracz nie zgadza się z decyzją Mistrza Gry, powinien porozmawiać z nim w kulturalny sposób, przedstawiając swoje argumenty;

* MG to też człowiek. Może się pomylić lub mieć życie prywatne.


§8. Regulamin może ulec zmianie. O takowej modyfikacji zostanie umieszczona stosowna informacja na Tablicy Ogłoszeń.
#5PisanieRe: Forumowe Zasady   Forumowe Zasady Empty



Sponsored content
Powrót do góry Go down
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Crystal Empire :: 

Administracja

najważniejsze informacje

 :: Zbiór zasad i informacji
-
Wymiana
Opisy przedstawiające uniwersum świata zostały stworzone przez Administrację Crystal Empire oraz Użytkowników pomagających przy tworzeniu forum, na podstawie pomysłów własnych oraz inspiracji różnymi źródłami, zabrania się ich kopiowania. Stronę graficznąwykonała Przyczajona Grafika z grupy Monochrome Layouts z pomocą kodów własnych lub w inspiracji kodami znalezionych w różnych miejscach. Za pomoc dziękujemyMoe - Yuriee. Większość obrazów pojawiających się na forum pochodzi ze strony Pexels oraz Unsplash i należą do ich twórców..
Raashtram PBF