Share |  Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
#1PisaniePytania i odpowiedzi   Nie Maj 07, 2017 5:45 pm


avatar
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 486
Zobacz profil autora
FAQ


1. Czy każda postać musi posiadać magiczny pierwiastek?

Tak. Każda. Świat po Kosmicznej Epoce Lodowcowej uległ zmianie. Tajemnica dotycząca magii przestała obowiązywać. Pierwiastek magiczny istnieje w każdej istocie, roślinie, ogółem jest wszędzie. Jest go albo mniej albo więcej. Nie ma ograniczenia co do ras, jeśli chodzi o magię. Jedynie Magia Czasu jest niedostępna dla Graczy. To zbyt potężna magia, więc tylko nieliczni mogą z niej korzystać.


2. Czym są Domy Żywiołów?

To miejsca, do których zostają przypisani, zgodnie ze swoim pierwiastkiem magicznym, wszyscy mieszkańcy. Pozwala to podzielić mieszkańców, przypisać ich do danego żywiołu oraz podzielić ich względem żywiołu. W Domu Żywiołów, można uczyć się magii pod okiem Opiekunów Domów, tudzież osobiście udzielanych przez Bogów Opiekunów. Każdy, po narodzinach dostaje przydział do konkretnego Domu. Czy chce się szkolić w magii, to jego indywidualna sprawa.


3. Czy ugryzienia po Wampirach da się jakoś zamaskować?

Po ugryzieniu, wampir zasklepia ranę swoją śliną, która w błyskawicznym tempie znika. Nie pozostaje żaden ślad po ugryzieniu wampira, więc nie trzeba niczego maskować.


4. Czy można oswoić Pegaza/Jednorożca/inną bestię?

Tylko niektóre bestie można oswoić. Wszystko zostało opisane w Fauna i Flora.


5. Czy każda postać musi pochodzić z miasta Larnwick?

Nie. Można wybrać inne miejsce urodzenia postaci. Tak jak w życiu- przyjeżdżasz do innego miasta, by się w nim osiedlić. Można też, fabularnie, w takim przypadku, ubiegać się o pobyt stały lub czasowy u samej pani burmistrz. Jednak, jeśli będzie zamieszkiwać Larnwick, musi wybrać, w jakim okresie się osiedlił/ła wasza postać. Jest to istotne, gdyż ma to związek z atakiem na miasto, w którym postać brała lub nie brała udziału.


6. Czym jest eliksir, pozwalający chodzić wampirom za dnia oraz spożywać normalne jedzenie?

To magiczny eliksir stworzony przez Margarret von Dahher. Ten eliksir dostępny jest tylko u samej pani burmistrz Larnwick. Standardowo każda nowa postać wampira, nie pochodząca z miasta, nie posiada eliksiru. Natomiast wampir zamieszkały w Larnwick tak, ale ma swój przydział-jedna cała fiołka starczy na trzy miesiące. Wszystkie informacje można zdobyć na fabule, podczas audiencji u pani burmistrz, o którą trzeba się uprzednio postarać.


7. Czym jest Zjednoczone Kryształowe Królestwo Ziemi?

Jest to zjednoczenie/unia wszystkich państw Ziemi. Na jej czele stoi Król oraz królowa wraz z Wielką Radą, w której w skład wchodzą: Anioł, Demon, Człowiek, Khajit, Lykanin, Wampir, Krasnolud, Aquatican, Pixie oraz Mieszaniec. To oni pilnują porządku i osądzają monarchów, burmistrzów oraz prezydentów miast, a nawet dowódców. Odpowiadają za utrzymanie pokoju między państwami. Każdy mieszkaniec Ziemi jest obywatelem swojego kraju, ale także obywatelem Zjednoczonego Kryształowego Królestwa Ziemi. To oni wybierają prezydentów, burmistrzów miast oraz sołtysów wiosek. To właśnie dzięki nim, panuje pokój między niepodległymi państwami Ziemi. Żadne z państw nie utraciło suwerenności, ani utraty swoich tradycji. Jednak, muszą stosować się do pewnych aktów prawnych, które narzucili rządzący.



8. Ile lat minęło od czasu Apokalipsy? I w jakim stanie przywitał świat przebudzonych?

2012 (początek Apokalipsy, na razie w niewielkim stopniu)->2062 (anomalie magiczne coraz bardziej dają o sobie znać, ale cywilizacje dalej się rozwijają, istoty zapominają o anomalii)->2100-> (anomalie magiczne bardzo dają się we znaki, zaczyna się tworzyć nowy element)-> 2200 -> (nowy element rozwija się dalej, zupełnie zapomniano o Bogach i magii, świat stał się czysto technologiczny Bóg nie istnieje)->2300 (świat Bogów bardzo odczuwa pojawienie się nowego elementu, który sieje chaos)->2301 (Bogowie wyruszają w podróż do Morza Czasu)->2302 (anomalie już całkiem zaczynają przekraczać Boski Świat. Czas zatrzymuje się. Powoli następuje Cisza)-> 2303-> (Bogowie docierają do Morza Czasu i budzą Apokalipse)->2304 (Gniew Apokalipsy. zbieranie wszystkich tych, którzy byli “czyści”)->2320 (Apokalipsa zebrał niewinnych, uśpił ich w swym pałacu i zesłał na pozostałych Kosmiczną Epokę Lodowcową)->3320(Kosmiczna Epoka Lodowcowa ma swoje epicentrum-umiera wszystko co żywe. Każda planeta układu oraz światy są martwe-Lodowca Cisza opanowała cały kosmos)->9xxx dokładnej daty brak więc przyjmuje się, że był to rok 9012(Solara cofa lodowce. Wszystkie planety, światy są czyste. Przebudzenie tylko kilku wybranych)-> 1 Po Apokalipsie (powolne odbudowywanie światów. Cała technologia, wszystko zaczyna się od nowa. Bogowie nie ukrywają swego jestestwa. Objawiają się i pomagają odbudować światy.)-> do roku 1830 P.A (Magia jest ogólnodostępna, Apokalipsa, nim zapadł w kolejny sen stopniowo przebudził wszystkich, jednych wcześniej innych dużo później, po znacznym rozwoju światów. Dodatkowo, postarał się, żeby magia była w każdej istocie, nawet takim robaczku. Świat dzięki magii, nabrał nowych barw.) W teorii minęło 1830 lat od zakończenia Kataklizmu, natomiast licząc od samego początku to tak około 7xxx do jej zakończenia, zaś do roku aktualnego coś koło 8xxx lat. Ogółem wszystko zaczęło się od nowa-czyli, można by rzecz od Epoki Kamienia, ale z pomocą Bogów i tych, którzy przeżyli Apokalipsę rozwój poszedł dużo szybciej, głównie skupiając się na magii. Jednak nic nie nastąpiło szybko. Dlatego epoki idą tak, jak w naszym świecie, zaś magia mocno do przodu. Technologia jest jednak rozwinięta na poziomie średniowiecza. O przebiegu wydarzeń częściowo w kosmosie, jak również w całości na Ziemi można przeczytać w kalendarium.


9. Jak ma się kwestia broni? Broń biała, palna?

Broń biała jest na porządku dziennym, ale broń palna jest już mniej dostępna. Broń palna dopuszczalna w realiach forum to: pistolety, rewolwery tudzież ich modyfikacje zatwierdzone przez Administrację i/lub Mistrzów Gry.


10. Świat gry to ziemia po przejściach tak? Czy jest możliwość odnalezienia ruin starej cywilizacji sprzed przebudzenia Apokalipsy? I jeśli tak czy istnieje szansa zdobycia jakiś fantów?

Tak, Ziemia po przejściach-nie tylko w sumie Ziemia. Oczywiście, że jest możliwość, ale tylko podczas specjalnych eventów, gdyż przedmioty z tamtego okresu są bardzo unikatowe.


11. Czy historia ras, a dokładnie stworzenia ich przez Bogów jest wiedzą powszechną czy dostępną jedynie najstarszym osobnikom?

Po Apokalipsie tak. Natomiast przed Apokalipsą nie było świadomości, że istnieją wampiry, wilkołaki, nieliczni wierzyli w anioły czy demony, nie wspominając o wróżkach czy syrenach. Teraz jest to zbędne, ponieważ wszystkich dosięgła Apokalipsa i każdy w pewien sposób stał się równy z powodu Kataklizmu. Ojcowie Ras jak i Bogowie doszli do wniosku, że nie ma sensu się ukrywać. Nie było miejsca na tajemnice, skoro trzeba było odbudować świat, tak poważnie zniszczony.


12.Zasada "Zabicie za zgodą zabijanego" obowiązuje przy postrzale z rewolweru z przyłożenia?

Co do zabijania-bez zgody Gracza na sesjach bez MG, jeśli sesję prowadzi MG, jest ryzyko śmierci postaci. Informacja taka, zawsze będzie się pojawiać wraz określeniem wysokości ryzyka zgonu postaci. Pamiętać jednak należy, że MG widzą starania Graczy-jeśli Gracz podczas rozgrywki z MG lub z innym Graczem, będzie fair wobec innych, włoży serce w to, co robi, to Jego postać przeżyje nawet najgorszą opresję-jednak niekoniecznie bez uszczerbku na zdrowiu. Jeśli Gracz będzie robił na odwrót...będę konsekwencje.


13. Czy istnieje możliwość pomistrzowania we własnym Evencie/Sesji pod okiem MG?

Nie ma przeszkód, żeby coś takiego było. Trzeba jednak omówić plan głównych wątków/głównego wątku z MG-Administracją


14. Podniosła się woda... jak nałożyć mapę na nasze mapy współczesne?
Owszem podniósł się poziom wód, ale układ kontynentów całkowicie się zmienił. Wszystko jest inne. Nie nałożysz naszej współczesnej mapy na aktualną, forumową mapę-z prostej przyczyny-nim na Ziemi powróciło życie, musiało minąć kilkaset lat, bardzo dużo zadziało się przez ten czas, nim Ziemia stała się możliwa do zamieszkania. Wszystko się zmieniło-dawna Ziemia pozostała tylko wspomnieniem. Nic więcej.


15. Ile trzeba, żyć by mieć wspomnienia sprzed Apokalipsy?

Nie ważne ile-ważne, by nakreślić czy jest się Dzieckiem Apokalipsy-wtedy trzeba opisać w historii, w którym etapie życia zapadła w letarg oraz kiedy została zbudzona, czy w ogóle nie pamięta czasów sprzed Apokalipsy i jest Dzieckiem Nowego Świata. Apokalipsa zatrzymał czas wybranych. Zapadli w taki jakby letarg, tylko nie starzeli się, nie byli głodni itd.


16.Co do zawieszonych/uśpionych, budzą się oni w losowym czasie w pałacu Apokalipsy, (i potem jakoś transportuje na Ziemię) czy może jako że Apokalipsa znowu śpi to zesłani są w jakiś kryształach czy coś?

To było tak, że te istoty po prostu znikały ze światów, nie ważne czy to była Ziemia, Niebo, Piekło czy jakiś inny świat, coś jak teleportacja. Po trafieniu do Pałacu Apokalipsy już spali. Zaklęci zostali w magicznych kryształach, które z czasem nabrały błękitnej barwie. Jak nastał czas ich przebudzenia, zostali teleportowani w kryształach, te znikały a uśpiony powoli się budził poznając zupełnie obcą rzeczywistość.


17. Wampiry boją się ognia. Jak to jest z magią ognia u wampirów?

Wszystko jest zależne od siły woli wampira. Wiadomo, że małego płomienia nie będą się jakoś specjalnie bać. Im go więcej, tym Dziecko Nocy musi walczyć ze swoim strachem. Starszy wampir ma z tym mniej problemu, niż młody. Jednakże nie oznacza to, że całkiem przestał się bać. Skoro mamy forum PBF, Gracz musi pokazać, w jak najlepszy sposób ową walkę ze swoją słabością.


18. Co się stało ze starymi Znakami Zodiaku oraz Gwiazdozbiorami?

Stare Znaki Zodiaku zostały zastąpione przez nowe, ewentualnie zmienione, tak jak to było kiedyś jak ludzie zmieniali Gwiazdozbiory lub dzieli je na nowe, gdy uznawali wcześniejsze, za zbyt duże. Nowy Świat to czas zmian. Zarówno Stare Znaki Zodiaku są teraz tylko pamięcią ze Starego Świata. Niemniej jednak, nadal "widoczne są" na nocnym niebie. W tej kwestii nic się nie zmieniło. Można by rzecz, iż nieboskłon zasiliły nowe Gwiazdozbiory.


19. Ile lat minęło od ataku na Larnwick?

Minęło dokładnie 20 lat.


20. Dlaczego Pixie oraz Aquarianie nie dopuszczają praktycznie nikogo do swoich wiosek, miast?

Z racji tego, iż nadal nie ufają mieszkańcom powierzchni.


21. Czy hybrydy mogą się krzyżować? Czy mogą powstawać inne hybrydy niż te, które są opisane?

Możliwe są tylko takie hybrydy jakie są opisane, ponieważ tworzenie innych jest genetycznie niemożliwe. Wiadomo nie skrzyżujemy kaczki z człowiekiem, bo ich kod genetyczny nie jest kompatybilny. W tym świecie nie ma czegoś takiego jak genetyczne zabawy, gdyż Bogowie pilnują, aby takie coś nie miało miejsca.


22. Jak to jest dokładnie z funkcjonowaniem wojsk, skoro są pod jedną banderą?

Ogółem, każde państwo ma swoje oddziały wojskowe. Państwa nie zostały rozbrojone. Po prostu, funkcjonuje jedno prawo dla każdego Państwowego Oddziału Wojskowego. Oczywiście, państwa mogą walczyć między sobą, ale jeśli zrobi się naprawdę gorąco, wtedy to Hegemonii Kryształowego Królestwa Ziemi wkraczając do walki.


23. Dlaczego wampiry, lykanie oraz khajitci i aghareni należą do ras elitarnych?

Rasy te, celowo zostały uznane za rasy elitarne, gdyż mechanicznie oraz fabularnie znacznie przewyższają pozostałe rasy. Chodzi tutaj o poziom statystyk początkowych oraz formę bestii, którą kontroluje Mistrz Gry. Gracz, który będzie chciał ubiegać się o rasę elitarną musi wykazać się bardzo dużą odpowiedzialnością biorąc pod skrzydła postać, której rasa to wampir, lykanin lub khajit oraz agharen.

24. Na jakiej zasadzie przydzielane są specjalizacje

Specjalizacje przydzielane są według historii oraz zdolności postaci, w taki sposób aby były z nią kompatybilne.


25. Czy Gracze mogą rozwijać/uzupełniać zamieszczone na forum listy z czarami, umiejętnościami itd?

Tak, mogą. Wszystkie te listy są tak zwanym Starter Packiem dla Gracza, który jak najbardziej może proponować swoje pomysły, takie jak nowe zdolności magiczne, umiejętności czy specjalizacje.


26. Dlaczego epoka, która została wybrana na forum to średniowiecze?

Ponieważ z tą epoką najczęściej kojarzone jest średniowiecze. Jednak, na Crystal Empire średniowiecze nie jest takie samo jak znane nam, z naszej historii. To fantasy, w którym rządzi magia, poglądy żywych istot są zdecydowanie inne, chociażby dlatego, że miały styczność ze straszliwą katastrofą, wiedza o nadludzkich rasach jest powszechnie znana.


27.  Czy mogę oddać swoją postać na NPCa żyjącego gdzieś tam sobie w świecie i co się wtedy stanie?

Oczywiście, że można. Wtedy wychodzi się na czysto z ilością posiadanych kont i można założyć nowe główne konto i poboczne, chyba, że ktoś posiada już poboczne konto to wtedy ilość posiadanych kont wynosi jeden i może założyć drugie.


28. Czy srebrny, szamański medalion może zrobić krzywdę lykanowi oraz lyarvisowi?
Nie. To magiczny medalion, który nie zrani w żaden sposób lykanina czy lykarvisa.

 
Powrót do góry Go down
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Crystal Empire :: 

Administracja

najważniejsze informacje

 :: Biblioteka
-
Wymiana
Opisy przedstawiające uniwersum świata zostały stworzone przez Administrację Crystal Empire oraz Użytkowników pomagających przy tworzeniu forum na podstawie pomysłów własnych oraz inspiracji różnymi źródłami, zabrania się ich kopiowania. Stronę graficznąforum wykonała Przyczajona Grafika z grupy Monochrome Layouts z pomocą kodów własnych lub w inspiracji kodami znalezionych w różnych miejscach. Za pomoc dziękujemy Moe - Yuriee.
HogwartDream aegyo