Share |  Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
#1PisanieRycerze Zodiaku mechanika i fabuła   Sro Kwi 26, 2017 6:02 pm
avatar
Liczba postów : 395
Join date : 24/04/2017
Zobacz profil autora http://crystalempire.forumpolish.com
Zodiak fabuła a mechanika

Z tego tematu możecie poznać historię Rycerzy Zodiaku. Zapewne zastanawiacie się, jak to wygląda na fabule? Nic prostszego. Każdy, grający czy chcący grać Rycerzem Zodiaku, będzie musiał stosować się do pewnych zasad. Nie są wcale takie straszne, jakby się to wydawało.

Przede wszystkim, należy pamiętać, że z racji piastowanego stanowiska każdy wybraniec traci możliwość normalnego korzystania z magii w sposób znajomy pozostałym. Tracą oni swoją zdolność na rzecz innej. Otóż jak wspomniano w   tym temacie Rycerze Zodiaku nie mogą uczyć się ataków magicznych, fizycznych oraz statycznych. Ta moc zostaje im niejako odebrana. Fabularnie zostaje ona zapieczętowana. To daje im niemały powód do zazdrości, gdyż magicznie stają się ograniczeni. Jednak, w zamian za to dostają coś bardziej efektywniejszego. Posiedli oni wiedzę korzystania, z tylko im danej mocy. Jako wybrani oraz pobłogosławieni przez moc gwiazdozbiorów, zyskali kontrolę nad nią. Dana moc przypada konkretnemu Rycerzowi. Co za tym idzie, każdy z nich dysponuje innymi zdolnościami. Może to dziwnie zabrzmieć, ale w momencie zostania wybrańcem Rycerz Zodiaku uczy się natychmiastowo jak korzystać z takiej mocy. Oczywiście, że zdarzają się wpadki. Zwłaszcza na samym początku, kiedy wybraniec dopiero co, uczy się kontrolować takie pokłady energii. Z tego powodu, bywają także zabawne sytuacje. Zwłaszcza, jak Rycerz sam sobie strzeli w nos. Tak, największym problemem Rycerzy Zodiaku jest nauka kontroli pokładów energii, którą dysponują po zostaniu tym, kim się stali.

Każdy z Rycerzy Zodiaku dostaje specjalny kryształ, w którym zaklęta jest moc danego gwiazdozbioru, jak również zbroja. Z początku to blask Kryształu tworzył zbroję, jednak po Kosmicznej Epoce Lodowcowej, zbroja została zaklęta w kamień szlachetny pod postacią jasnej  kuli światła. Ten stan trwa do dzisiaj. Pierwsi Rycerze Zodiaku mogli dobyć swojego wyposażenia za pomocą dotknięcia go dwoma palcami, serdecznym oraz wskazującym. Teraz, by wzmocnić ochronę Rycerzy, nałożono specjalne ograniczenia. Przede wszystkim moc Kryształu jest uśpiona i tylko Boski Posłaniec może ją aktywować. To jednak nie wszystko. Mimo przebudzenia magicznego kryształu, Rycerz Zodiaku, aby móc dobyć zbroi musi ucałować Kryształ, po czym wyrzucić go w górę. Może to wydawać się dość osobliwe, zwłaszcza dla panów, ale to właśnie w czasie pocałunku owego minerału następuje uwolnienie zapieczętowanej zbroi. To reakcja magiczna, która powstaje w czasie zetknięcia warg Rycerza z Kryształem. Dzięki temu, nawet po oddzieleniu go od właściciela, nikt inny nie posiądzie zbroi Rycerza Zodiaku. Po wyzwoleniu zbroi, ta skryta w blasku światła materializuje się w momencie, gdzie blask zetknie się z ciałem wybrańca. Po wzmocnieniu mocy przez Guardię, Rycerze Zodiaku otrzymali specjalne Niebiańskie Bronie, które pozwalają przywrócić sakiki do pierwotnej formy-czyli stają się na powrót ludźmi. Ukryte są one w specjalnych kamieniach szlachetnych jakim są diamenty. Skryte są one w lewym karwaszu od zbroi. Dopiero, jak specjalnym kluczem zamieszczonym na serdecznym palcu od prawej rękawicy, Rycerz otworzy przegrodę może dobyć kamienia. Następnie broń przybiera kształt taki, jaki pasuje właścicielowi. Może to być łuk, miecz, kosa czy nawet sztylety. Służy ona też do walki, jednak w momencie chęci przywrócenia sakiki do swojej pierwotnej formy, wybraniec musi podnieść broń do góry i zawołać Niebiańska Przemiana! . Wtedy oręż zamienia się w różdżkę, dzięki której może uzdrowić sakiki, by ten na powrót stał się człowiekiem. Rycerz nie może od razu użyć kryształu i Niebiańskiej Broni. Musi odczekać, aż kryształ się naładuje. Trwa to mniej więcej cztery tury z punktu widzenia mechaniki.
GMG lub MG poinformuje o tym na sesji, w swoim komentarzu dając zapisek: OOC:
Twój Niebiański Kryształ naładował się, możesz przywołać broń.
natomiast, aby zamienić broń w różdżkę, sakiki musi być na skraju śmierci. GMG lub MG, także o tym poinformuje dając wzmiankę:

Niebiański Kryształ lekko lśni, dając znać, że Niebiańska Broń jest gotowa do transformacji.

Rycerze Zodiaku podzieleni są na oddziały, znajdujące się w każdym większym mieście każdego państwa Kryształowego Królestwa Ziemi. Jednym z takich miast, jak i jego okolice jest Larnwick. Stacjonuje tutaj następujące jednostki Rycerzy: Rycerz Smoka(dowódca), Rycerz Feniksa, Rycerz Delfina, Rycerz Lisa, Rycerz Jednorożca, Rycerz Pegaza, Rycerz Marzyciela, Rycerz Tancerki, Rycerz Łowcy, Rycerz Złodzieja, Rycerz Gladiatora, Rycerz Obserwatora. Każdy z nich, posiadają swoje indywidualne moce, przypisane wyłącznie do jego gwiazdozbioru. Fabularnie, oznacza to, że Rycerz Zodiaku nie może nauczyć takiego ataku kogoś innego. To jego unikatowy znak rozpoznawczy, podobnie jak broń czy zbroja. Chociaż, zbroja tak jak broń, może nieznacznie różnić się od zbroi poprzednika. Wszystko po to, aby wybrańcowi było wygodniej.

Każdy Rycerz Zodiaku posiada bojową formę, zwaną Formą Astralną lub Astralem. Polega ona wzmocnieniu atrybutów Rycerza Zodiaku oraz zwiększa moc jego ataku. W Formę Astralną wybraniec może wejść pod wpływem silnego impulsu takiego jak: zagrożenie życia jego i bliskiej mu osoby, sytuacja w jakiej się znalazł przypomina jego tragiczną przeszłość z której wywołane są silne emocje. W tym temacie , możecie zobaczyć mechaniczną stronę Formy Astralnej. W Formie Astralnej, Rycerz zostaje otulony aurą, która dla niego jest ciepła niczym puchata kołderka. Zodiak ma przyjemność spotkać ducha osoby, której został nazwany gwiazdozbiór lub, jeśli to jest przedmiot lub budynek, kogoś związanego z konstelacją. Duch przekazuje Rycerzowi talizman, którym wcześniej posługiwali się jego poprzednicy. Owy prezent przypomina piękny medalion z atrybutem danej konstelacji. Klejnot, który pozwala Zodiakowi dobyć zbroi pojawia się przed Rycerzem. W talizmanie jest specjalne miejsce na owy Klejnot. Po włożeniu go oba przedmioty zaczynają lśnić. Rycerz może odblokować w pełni, moc zodiaku. Jego zbroja zmienia swój kształt. Oczywiście, każdy Rycerz ma nieznacznie różniącą się od siebie zbroję. Dodatkowym efektem jest aura, która przypomina zodiak, jaki reprezentuje. Podczas Astrala, Rycerz nie może używać swoich ataków, nie licząc firmowego ataku oraz nie może dobyć swojej świętej broni. Atak ten dostaje powiększenie mocy do stu procent. Nie można także uciec od tego ciosu skierowanego przez taką moc. Powstaje osobliwa aura, która nie pozwala celowi lub nawet dwudziestu celom na ucieczkę. Po użyciu swojego ataku firmowego, Forma Astralna zanika, a Zodiak traci przytomność. Na początku, Forma Astralna nie jest w pełni kontrolowana przez Rycerza. Pierwsze wejście w ten stan powoduje, że Zodiak robi wszystko z automatu. Niczym zaprogramowany robot i później niczego nie pamięta. Dopiero od drugiego wejścia w stan Astrala, zaczyna stopniowo wszystko pamiętać. Najpierw są to urywki, a później coraz to dłuższe momenty. U każdego Rycerza, pamiętanie o użyciu Formy Astralnej jest indywidualne. Jednemu zacznie pamięć działać dobrze za dziesiątym razem, a innemu za dwudziestym razem. Im częściej używany jest Astral, tym dłużej Rycerz może w niej przebywać.

Jeśli wszyscy Rycerze Zodiaku, w tym samym czasie będą w stanie Formy Astralnej posiądą moc do wezwania Świętego Graala. W tym celu muszą użyć talizmanów wraz z Klejnotami, które są w ich środku w połączeniu z Kryształami pozwalającymi wezwać ich Niebiańską Broń. Święty Graal pojawia się na wezwanie lśniąc wspaniałym blaskiem. Wygląda jak zwykły kielich stworzony ze złota. Posiada ozdobne anielskie skrzydła wystające z boku, zaś z przodu koło z dwunastoma, różnokolorowymi kamieniami szlachetnymi. Świętego Graala może użyć tylko dowódca Rycerzy Zodiaku-w Larnwick jest to Rycerz Smoka. Wędruje on do jego dłoni. Otacza go wtedy złota poświata. Tuż, za plecami Zodiaku, pojawiają się wizerunku wszystkich dwunastu konstelacji z oddziału. Te, zamieniają się w małe perełki, które wpadają do Świętego Graala. Na końcu, zawsze jest symbol konstelacji dowódcy. W Kielichu pojawia się migoczący płyn, w którym odbijają się twarze wszystkich duchów związanych z gwiazdozbiorami. Dowódca wypija zawartość, a Święty Graal rozprasza się na złoty pyłek, który osiada na zbroi dowódcy. Wtedy jego zbroja lśni na złoto i zmienia zmienia swój kształt, kolejny raz. Wszystkie zbroje dowódcy wyglądają tak samo. W tej formie, dowodzący oddziałem zodiaków ma zwiększone wszystkie statystyki tysiąc krotnie. Dzięki dwóm świetlistym mieczom, zadaje obrażenia tak potężne, jak jego zwiększona siła.

Rycerze Zodiaku, po wezwaniu Świętego Graala i oddaniu mocy dowódcy tracą Formę Astralną oraz swoją zbroję. Wracają do swojej nieuzbrojonej formy. Nie mogą też jednocześnie użyć swojego firmowego ataku, a później wezwać Świętego Graala. Mogą zrobić albo jedną albo drugą rzecz. Nigdy jednocześnie. Chociaż, chodzą pogłoski, że w zamierzchłych czasach była sytuacja, w której Rycerze najpierw użyli swojego firmowego ataku, a później wezwali Świętego Graala. Talizmany, jakie dostają Rycerze Zodiaku, po pierwszym wejściu w Astralu, zostają z nimi, ale są tylko zwykłymi błyskotkami nie posiadające żadnej mocy.

Fabularnie, o wejściu w Formę Astralną decyduje GMG lub MG. To on wybiera odpowiedni moment, w którym Rycerz wejdzie w Astrala. Gracze nie mogą sami decydować jakie wydarzenie wpłynie na taki stan Zodiaku. Podczas sesji, GMG lub MG oświadczy, że najgorsze wspomnienie daje o sobie znać. Będzie opisywać, co dzieje się z Rycerzem. Przy pierwszym wejściu w Formę Astralną, Gracz traci kontrolę nad postacią. GMG lub MG, opisze dokładnie jak wygląda cała czynność od przebudzenia do przywołania Świętego Graala. Mogą też nastąpić stany bliskie wejściu w Astrala. O tym, GMG lub MG, także poinformuje na sesji.
Każdy Rycerz Zodiaku, posiada także indywidualną zdolność użytkową lub statutową.

Rycerz związaną ze swoim znakiem zodiaku:

Rycerz Smoka- wszystkie ataki zadają mu 50% mniej obrażeń niż normalnie,
Rycerz Feniksa- odporność na ogień, możliwość chodzenia po lawie,
Rycerz Delfina-może chodzić po wodzie, oddycha bez problemu pod wodą,
Rycerz Lisa-może rozmawiać ze zwierzętami oraz roślinami,
Rycerz Jednorożca-może biegać tak szybko jak koń w galopie,
Rycerz Pegaza-dzięki skrzydłom na zbroi może latać
Rycerz Marzyciela- nie działają na niego żadne ataki otumaniające m.in usypiające
Rycerz Tancerki- ma grację ruchów, bez problemu przejdzie przez wąską szczelinę, nie ma problemu w przejściu po linie,
Rycerz Łowcy- bez problemu zna każdą okolicę, wie jak się poruszać nawet we mgle,
Rycerz Złodzieja-może poruszać się w cieniu, czytać z niego to, co wydarzyło się w określonym miejscu,
Rycerz Gladiatora- posiada niesamowitą odporność na ataki fizyczne oraz magiczne, posiada ogromną siłę np. pstryknięciem palca może wyważyć drzwi z zawiasów,
Rycerz Obserwatora- może śledzić każdy znany mu cel, obserwować okolicę z bardzo daleka (jeśli jest wampirem, to zasięg ten jest dużo większy niż u tej rasy), widzi w ciemności, widzi w podczerwieni, nie działają na niego ataki oślepiające.

Oczywiście, owe zdolności mogą być używane przez Rycerzy, tylko po dobyciu zbroi.


Fabularnie, każdy Gracz grający Rycerzem Zodiaku może iść do pracy, mieć romanse. Oczywiście, dopóki GMG lub MG poprzez Pino oraz Klejnot, nie da znać, że nadszedł czas na walkę. Również, każdy prowadzący postać Zodiaku, musi pamiętać o zachowaniu tajemnicy, że Pino jest magiczną, boską istotą oraz gdzie posiada swój Klejnot. Muszą także, liczyć się z tym, że będą narażeni na ataki złych istot czy innych chcących posiąść ich moc. Rycerze podporządkowani są swojemu dowódcy, pani burmistrz oraz współpracują ze Strażnikami Miasta. Każda niesubordynacja będzie skutkowała fabularnymi konsekwencjami.

Gracz będzie bacznie obserwowany czy dobrze prowadzi postać. Jeśli będzie za nadto nadużywać przynależności do grupy Zodiakalnej, będą wyciągane konsekwencje. Jeśli ktoś, bez uprzedzenia zniknie z forum traci rangę, bez możliwości jej odzyskania. Chyba, że będą nadzwyczajne okoliczności-życie jest ważniejsze od forum, ale przynależność do grupy wiąże się z pewnymi obowiązkami nałożonymi na Gracza.
 
Powrót do góry Go down
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Fabuła

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Crystal Empire :: 

Administracja

 :: Biblioteka :: Mechanika
-
Wymiana
Wszelkie treści zawarte na forum są całkowitym wytworem administracji Crystal Empire, tudzież zabrania się ich kopiowania. Stronę graficznąforum wykonała Przyczajona Grafika z grupy Monochrome Layouts z pomocą kodów własnych lub w inspiracji kodami znalezionych w różnych miejscach. Za pomoc dziękujemyRoth. Wszelkie grafiki należą do prawowitych autorów, a administracja nie roszczy sobie do nich żadnych praw.
BlackButlerDragon Ball New Generation Reborn
Yggdrasil - portal o grachShinjuRegashiHogwartDreamVampire KnightKról LewSmocze RPG - Smoki Wolnych Stad